cyber kids on real

The European Commission and the Ministry of Foreign Affairs

The social media campaign for invitation Croatia in european Union.

1 lipca 2013 roku Chorwacja weszła do Unii Europejskiej. Komisja Europejska i MSZ zleciły nam, wymyślenie i przeprowadzenie powitalnego eventu, przygotowanie filmu wiralowego, grafik i infografik zwracających uwagę użytkowników social mediów na wchodzącą do Unii Chorwację.

W kampanii wykorzystujemy trend powszechnego kręcenia komórkami albo w komputerze głupich filmików i GIF-ów i szerowanie ich w social mediach. Wymyśliliśmy, że to sami internauci przywitają Chorwatów zrobionymi przez siebie krótkimi filmikami. Chcieliśmy, by te autorskie powitalne filmy były zabawne, a ich twórcy prześcigali się w pomysłach. Zachęcaliśmy internautów do kręcenia własnych filmów na powitanie Chorwatów za pomocą aplikacji wideo typu Vine.

Najpierw zainspirowaliśmy ich do działania - sami stworzyliśmy serię wyreżyserowanych filmików opartych na gagach z machaniem ręką na powitanie. Dodatkowo przygotowaliśmy spot informacyjny, który opisał akcję. Powstała strona-hub zbierająca wszystkie powstałe cyfrowe działania powitalne oraz aplikacja na Facebooku.

1 lipca, po fazie teaserowej, na Facebook’owym fan page’u akcji ogłosiliśmy konkurs na najciekawsze powitanie. Nagrodami były smartfony Samsung Galaxy, iPody, iPad i aparat Canon. Na trójjęzycznym (polskim, chorwackim, angielskim) landing page’u akcji, oprócz naszych produkcji, zaczęło przybywać autorskich GIF-ów i filmów. Ulubione udostępniano w formie „kartek powitalnych” w mediach społecznościowych.

  • KLIENT Ministerstwo Spraw Zagranicznych i Komisja Europejska
  • ROK 2013

Akcja zainteresowała media chorwackie: informacja o kampanii pojawiła się w chorwackich wiadomościach telewizyjnych, na portalach informacyjnych. Odnotowaliśmy wejścia z kilkudziesięciu krajów. Bez kampanii zasięgowej w ciągu 22 dni uzyskaliśmy kilkadziesiąt tysięcy odwiedzin z Polski i kilkudziesięciu innych krajów. Odwiedzający spędzali na stronie od kilku do kilkunastu minut. Internauci prześcigali się w tworzeniu nowych powitań i udostępniali je za pośrednictwem Facebooka. 14 lipca 2013 roku nagrodzono 6 filmów.

ZAMKNIJ

Korzystając z serwisu internetowego wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Pliki cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj