cyber kids on real

Pressroom

18/10/2019

Agencja Cyber Kids on Real zrealizowała koncepcję kreatywną 
i kampanię promującą portal edukacyjny HISTORIA: POSZUKAJ

HISTORIA: POSZUKAJ www.historiaposzukaj.pl to projekt edukacyjny, którego celem jest przybliżanie historii Polski i wartości kulturowych. Pokazuje, że historia to nie tylko daty i bitwy, dlatego odwołuje się do obiektów muzealnych, architektury, muzyki, sztuki, filmu, zjawisk społecznych i kulturowych. Projekt jest tworzony w Narodowym Instytucie Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów, dlatego to co go wyróżnia pośród innych portali o tematyce historycznej, to pokazywanie historii w kontekście muzeów i ich kolekcji.

Od 2018 roku Cyber Kids on Real tworzy kampanie promujące serwis oraz kontent kampanijny; obecnie trwa kolejna odsłona kampanii pod hasłem „Kolekcje historyczne”.
Jako że kultura popularna lubi mieszać się z historią, na potrzeby kampanii stworzyliśmy „Kolekcję historyczną" czyli serię modnych gadżetów - naszywek inspirowanych artykułami z serwisu, wybitnymi Polkami i Polakami oraz wydarzeniami historycznymi. – powiedziała Katarzyna Lorenz, CEO Cyber Kids on Real.

Projektując modne gadżety chcieliśmy zachęcić młodych ludzi do poznania historii i postaci, które stoją za tymi obiektami. Powstały min. naszywki: Jej wysokość Wanda Rutkiewicz", "Promieniuję - Maria Skłodowska Curie", „Powstań – Tadeusz Kościuszko”, „Największy sens ma życie na szczytach nonsensu - Witkacy”, „I love Chopin”. Historyczne naszywki wzięły udział w modowej sesji zdjęciowej. Odbiorcy kampanii zostali zachęceni do wzięcia udziału w konkursie, w którym nagrodą była realizacja historycznych naszywek według ich pomysłów.

Druga odsłona kampanii była związana z setną rocznicą uzyskania praw wyborczych przez Polki. W serwisie powstała seria artykułów na ten temat. Agencja Cyber Kids on Real stworzyła kolejne naszywki upamiętniające Polki, które walczyły o równouprawnienie, prawo do studiowania i głosowania, niepodległość a także angażowały się społecznie, naukowo i politycznie. Powstały feministyczne naszywki: „Ster – Organ Uprawnienia Kobiet”, „Dynamit znakomicie pasuje do gorsetu - Ola Piłsudska”, „Uniwersytet Latający”, „Legia Kobiet”, „Zjazd Kobiet 1917”.

Kolejne odsłony kampanii to kampanie realizowane w 2019 roku. Tym razem odbiorcy i odbiorczynie serwisu dostali materiały do pobrania na zasadzie: "open source design” z wzorami historycznymi do samodzielnego wykonania (DIY). Mogli z ich pomocą tworzyć swoje własne kolekcje ubrań inspirowane historią. Pierwsza kampania w 2019 prezentowała wakacyjną kolekcję ubrań i wzorów. A przy okazji zachęcała do odwiedzenia wakacyjnych miejsc o ciekawej historii.

Kampania jesienna, której działania zaplanowano na wrzesień-październik opowiada o dorobku wybitnych polskich naukowców i naukowczyń. Aby zainspirować odbiorców do wymyślania własnych stylizacji, została stworzona „naukowa kolekcja” ubrań z historycznymi wzorami w duchu „zero waste”. Za pomocą historycznych wzorów odbiorcy kampanii mogą nie tylko stworzyć nowy strój, lecz także dać drugie życie starym ubraniom.

Do 21 października twa konkurs, w którym młodzież ma za zadanie odpowiedzieć: który z polskich naukowców i naukowczyń jest największym mózgowcem i dlaczego. Do wygrania są gadżety z kolekcji historycznych, między innymi specjalnie zaprojektowane na tę odsłonę kampanii skarpety i szaliki inspirowane polskimi naukowcami wyprodukowane w kooperacji z firmą Kabak. Konkurs jest dostępny na stronie: historiaposzukaj.pl/konkurs.html.

Kontent wizualny do serwisu, dizajn gadżetów, kampanijne kreacje socialmediowe, konkurs przygotowała agencja Cyber Kids on Real. Agencja przeprowadziła także kampanię w social mediach. Za stylizacje odpowiada marka YA From Bytom. Tematyczne artykuły kampanijne do serwisu opracowała redakcja portalu Historia Poszukaj.

***
Cyber Kids on Real to agencja realizująca projekty dla klientów komercyjnych, instytucji, organizacji pozarządowych. Specjalizuje się w kampaniach digital, ATL. Pracuje w obszarze content marketing. Równolegle z pracami dla klientów Cyber Kids on Real eksperymentuje w realizacjach z pogranicza sztuki i dizajnu. W swoich działaniach łączy często marketing, design, sztukę i rozrywkę. Prace agencji zostały nagrodzone w konkursach: KTR, Projekt Roku, Kreatura, MUST HAVE, Dobry Wzór, Webstar. Projekty Cyber Kids on Real prezentowane są na Polskich oraz międzynarodowych wystawach, galeriach i festiwalach. Więcej informacji na www.cyberkids.pl


HISTORIA: POSZUKAJ to ogólnopolski projekt edukacyjny realizowany przez Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów przy wsparciu finansowym Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a od 2018 roku – w ramach Wieloletniego Programu Rządowego „Niepodległa”. Jego celem jest przybliżanie historii Polski i wartości kulturowych.
Portal opowiada o losach ludzi żyjących w przeszłości i kształtujących ówczesną rzeczywi-stość; oprócz władców byli to artyści, naukowcy, kolekcj

ZAMKNIJ

Korzystając z serwisu internetowego wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Pliki cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj