cyber kids on real

Pressroom

07/09/2020

Agencja Cyber Kids on Real zrealizowała kampanię, edukacyjną grę i kontent internetowy dla Stowarzyszenia HaKoach z Łodzi.

HaKoach to organizacją non-profit, skupiająca się przede wszystkim na kulturze żydowskiej. HaKoach znaczy po hebrajsku „siła”. Misją stowarzyszenia jest promowanie kultury żydowskiej: edukacja w zakresie tradycji i obyczajów, a także integracja łódzkiej społeczności i przeciwdziałanie antysemityzmowi, rasizmowi i ksenofobii.

W ramach projektu Cyber Kids on Real stworzyli edukacyjną grę karcianą: „Elementarz HaKoach”, kontent do serwisu internetowego, a także zrealizowali kampanię w mediach społecznościowych.

Pobierz Informację Prasową:
IP_Cyber_Kids_on_Real_edukacyjna_gra_dla_HaKoach.docx

Pobierz obrazy:
obrazy dla_prasy.zip


 Wiecej informacji:

Punktem zapalnym do powstania organizacji był antysemicki atak na współzałożyciela HaKoach: Dawida Gurfinkiela. Po ataku w geście solidarności z Dawidem nastąpiła manifestacja wsparcia władz lokalnych i organizacji pod hasłem „Łódź przeciwko rasizmowi”, zareagowały media. – powiedziała Eliza Gaust, członkini HaKoach. Badania wskazują, że przy każdych działaniach dyskryminacyjnych w Polsce wzrasta antysemityzm. Powodem powstawania stereotypów, strachu a nawet przemocy motywowanej uprzedzeniami jest niewiedza. 
Dlatego jednym z pierwszych działań organizacji było wyprodukowanie edukacyjnego narzędzia „Elementarza HaKoach”, czyli kart do gry adresowanych do młodych ludzi, edukujących o kulturze żydowskiej. Podczas gry nastolatki stykają się z bogactwem historii, legend, bohaterów oraz ciekawostek z barwnych dziejów narodu żydowskiego. Gra wprowadza w świat judaistycznej symboliki i mistyki. Karty ponadto uczą liter hebrajskich. W opakowaniu znajdują się dwie talie kart z hebrajskim alfabetem, a za każdą literą kryje się historia. Historie te opowiedziane są w przyjazny i przystępny dla młodego odbiorcy sposób. 
Odpowiadają na pytania o kulturę żydowską, które młody człowiek chce zadać, ale wstydzi się lub obawia reakcji, którą takie pytanie może wywołać. Na przykład: dlaczego Żydzi noszą kipę, czyli jarmułkę, dlaczego obrzezują nowo narodzonych chłopców albo jak celebrują żydowskie święta. Karty stały się też pretekstem do poruszania współczesnych i aktualnych dla młodzieży tematów, takich jak: równouprawnienie, miesiączka, przemoc, władza i feminizm. Wektorowe ilustracje na kartach, które towarzyszą wiedzy są wizualnym komentarzem do treści: żartobliwym i lekko surrealistycznym; chodzi o to aby z jednej strony zaintrygować młodego człowieka, z drugiej - by pokazać wielość znaczeń i skojarzeń. Karty to narzędzie zarówno do odkrywania kultury żydowskiej, jak też poszukiwania międzykulturowych skojarzeń i związków. – powiedziała Katarzyna Lorenz, CEO Cyber Kids on Real. Przeznaczeniem kart są także warsztaty antydyskryminacyjne, międzykulturowe oraz lekcje o kulturze żydowskiej. Gra „Elementarz HaKoach” została wyprodukowana, można też pobrać ją ze strony internetowej.

Na bazie kart powstała narracja socialmediowa opowiadająca o kulturze żydowskiej oraz formaty reklamowe. Kreacje kampanijne odsyłają do rozszerzonych informacji na stronie internetowej, gdzie opowieści z gry zostały rozwinięte i opatrzone dodatkowymi informacjami: www.hakoach.eu/elementarz. Na stronie tej młodzież może wziąć udział w quizie: „Jakim bohaterem/-ką kultury żydowskiej jesteś?”, 1 września został uruchomiony konkurs wiedzy na temat kultury żydowskiej, w którym nagrodą jest gra „Elementarz HaKoach”.

Kontent wizualny do serwisu, design gadżetów, kampanijne kreacje socialmediowe, quiz przygotowała agencja Cyber Kids on Real. Agencja przeprowadziła także kampanię w mediach społecznościowych. Projekt "Elementarz HaKoach" powstał we współpracy z NOMADA Stowarzyszeniem na Rzecz Integracji Społeczeństwa Wielokulturowego i został sfinansowany przez EVZ Foundation w ramach projektu „Collective Power to Incite Change”. Za oprogramowanie serwisu internetowego odpowiada firma IOVO. 
***
Cyber Kids on Real to agencja realizująca projekty dla klientów komercyjnych, instytucji, organizacji pozarządowych. Specjalizuje się w kampaniach digital, ATL. Pracuje w obszarze content marketing. Równolegle z pracami dla klientów Cyber Kids on Real eksperymentują w realizacjach z pogranicza sztuki i dizajnu. W swoich działaniach łączą marketing, design, sztukę i rozrywkę. Prace agencji zostały nagrodzone w konkursach: KTR, Projekt Roku, Kreatura, MUST HAVE, Dobry Wzór, Webstar. Projekty Cyber Kids on Real prezentowane są na Polskich oraz międzynarodowych wystawach, galeriach i festiwalach. Więcej informacji na www.cyberkids.pl

HaKoach to młoda organizacją non-profit, skupiona przede wszystkim na kulturze żydowskiej. HaKoach to po hebrajsku „siła”. Głównymi celami stowarzyszenia są: tworzenie i promowanie kultury żydowskiej, edukacja w zakresie kultury, tradycji i obyczajów żydowskich, integracja społeczności lokalnej, a także przeciwdziałanie antysemityzmowi, rasizmowi i ksenofobii. Główne trzony działań to kultura i edukacja, kampanie społeczne wokół kultury żydowskiej, oprowadzania po żydowski

ZAMKNIJ

Korzystając z serwisu internetowego wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Pliki cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj