Jak edukować młodzież i dzieci na temat uchodźstwa? 
Najlepiej za pomocą gry fabularnej!
W Cyber Kids on real stworzyliśmy internetową platformę edukującą na temat uchodźstwa. Projekt zrealizowaliśmy dla Stowarzyszenia na Rzecz Integracji Społeczeństwa Wielokulturowego Nomada.
Celem kampanii jest zwiększenie wiedzy młodych Polaków na temat uchodźców z bliskiego wschodu, zaopiekowanie lęków związanych z tym zjawiskiem za pomocą wyjaśnienia jego przyczyn, faktów w odpowiednim dla młodych ludzi języku, formie i estetyce.

W ramach projektu powstał serwis internetowy z kilkudziesięcioma krótkimi filmami, które ogląda się jak serial, w którym narracja uwzględnia perspektywę różnych bohaterów i bohaterek, z którymi mogą się identyfikować młodzi z Polski.
Bohaterowie - od dzieci, młodzieży po silwersów -  żyją spokojnie przy symbolicznej ulicy Antakia, na bliskim wschodzie. Pewnego dnia grupa sąsiadów zmuszona jest opuścić swoje domostwa, ponieważ do ich ulicy doszły działania wojenne. By ratować zdrowie i życie każdy pakuje najpotrzebniejsze rzeczy i ucieka zaczynając w ten sposób niebezpieczną podróż do Europy zachodniej.
Młody odbiorca towarzyszy im podczas tej wędrówki. Przeżywa z nimi chwile grozy i niepokoju, ale też ich marzenia. Przygląda się planom na przyszłość. Odczuwa ich tęsknoty za tym co utracili i tymi, których już nigdy nie zobaczą. Taka narracja budująca emocjonalny most z drugim człowiekiem jest przyjazna w odbiorze, buduje zrozumienie i poczucie empatii. Przy okazji edukuje o faktach na temat życia i kultury w innym rejonie świata. Bo jak pokazują liczne badania - to właśnie fakty i wiedza pomagają walczyć ze stereotypami, a zamiast lęku wyzwalają ciekawość.
Platforma była szeroko komentowana przez ogólnopolskie media i prezentowana na przeglądach, festiwalach: między innymi w “Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny” w Warszawie, zdobyłą nagrody.
Back to Top